(Bijna)Twee Weken Buiten de School

Ik merkte op dat er een beetje stof op mijn Nederlands lag, dus moet ik jullie verblijden met iets in het Nederlands te schrijven. Na het post “Veranderingen” heb ik nagedacht. Ik was een beetje ambitieus. De tekst die ik schreef was veel te moeilijk, dus nu zal ik terug naar de basis gaan. Ik moet als een 5 jaar oud kind denken, omdat mijn Nederlands beperkt is.

En wat is er gebeurd in de laatste twee weken? Werk is begonnen. Eerst ging het langzaam maar nu is het al beter. Ik heb veel nieuwe dingen om te leren. Ik werk nu in het midden van de Europese wijk en ik werk met Finnen! De mensen zijn zeer leuk en het werk is best wel aangenaam.  Het was raar om terug in het Fins te werken, want mijn kantoor hersenen zijn  gewoon geworden aan het Engels. Nu moet ik dit veranderen. Het enige minpunt is dat de verplaatsing van Rupelmonde naar Brussel saai en lang kan zijn. Hier moeten we nog een goede oplossing voor  vinden.

Ik heb niet veel tijd gehad om te schrijven, noch in het Engels, noch in het Nederlands, omdat ik lang op de baan ben. Maar we hebben een heel mooi oktober gehad! We waren in Luxembourg voor een verjaardag van een vriendin en we zijn ook naar Les Hemmes geweest. Nu wachten we voor onze reis naar Mallorca binnen amper twee weken, en we hebben ook vliegtickets voor Kerstmis in Finland gekocht!

P.S. This is still practicing, please be gentle on my grammar! 🙂

Leave a Reply

